Minden, ami szívből és lélekből jön

Szívvel - Lélekkel

Szívvel - Lélekkel

Versben mondom el...

Fordított világ

2023. július 08. - Sandroz
1688836928152.jpgAz utóbbi héten három verset írtam, amit itt is megosztok veletek. Készítettem belőle videókat, azok linkjei a vers után van beágyazva. Arról írok, ami leginkább foglalkoztat...
Az utóbbi időben egyáltalán nem nézek tévét, de néha a neten végig futom a híreket... Ezek a versek most azért lettek ilyenek, mert kicsit tágabbra nyitottam a világ ablakát a szokásosnál, és sajnálatos módon erősen felbosszantottam magamat.. de azt lehet mondani, hogy kiírtam magamból... Igen minden okkal van, s még a nehézségekből is erőt tudunk generálni... Én most ezekkel az írásaimmal szeretnék hozzájárulni a te életedben is jelenlevő igazságtalanságok pellengérre állításával, hiszen mindhárom vers ezért született meg...
- Ha tetszettek, akkor a blogom linkjével vagy a YouTube videók linkjén keresztül oszd meg ismerőseiddel. Köszönöm. 
.
Fordított világ – vers –
Írta: Rózsa Sándor -Sandroz®
.
E fordított világban
a jó Istent is arra kérem,
legyen mindig nyár a télben.
Ne lássunk árnyékot a fényben.
Vacsorázzunk inkább délben.
.
Almafa virágra hulljon a májusi hó.
A vidám emberhez jöjjön a Vigasztaló.
A vendégnek járjon a borravaló,
S a karámok között éljen a vad csikó...
.
A medvének legyen nagy puskája
S a vadász másszon fel előle a fára
Öltözzön pirosba Piroska nagymamája
és ő egye meg a farkast vacsorára...
.
Teljesen fejetetejére álljon inkább ez a világ.
Isten bocsá, jobb, ha tehén dugja meg a bikát..
A fő vitorlát a hajósok jó szélben lebontsák.
Az olthatatlan tüzet pedig olajjal oltsák.
.
Szóval e kicseszett fordított világban normális legyen,
Hogy ódázás helyett Pató Pál Úr rögvest mindent megtegyen.
Öreg néne, s őzikéje palotában éljen a hegyen,
és a nagy stílű tolvajokkal osztozzon e nagy kegyen.
.
Elfogadott legyen,
hogy az erkölcsről az erkölcstelen papol...
S akár egy egész város álljon üres stadionokból.
Az elvarázsolt ország trónján üljön akár bal vagy jobb lator
S úgy várják, hogy szolgáljon nekik a Pantokrator.
.
A kidobott gyermekek csak titokban szeretettel,
festhessenek szivárványt a fénylő égre ecsettel.
Ha szomjaznak megitatják őket epés ecettel,
s ha megbotlik szidalmazzák, hogy miért esett el.
.
Ebben az elcsúszott világban
a háború idején erőszakkal kampányolnak...
A békéről szónokolnak, de közben haderőt toboroznak...
A bárányok megfogadják, hogy soha többé nem hallgatnak,
S csak idő kérdése, hogy még a birkák is megorrolnak.
.
Mert elfogadhatatlan, hogy a hazugságokat transzparensen hirdessék.
S gyalázkodva kirekesszenek, s közben álszenten kiáltsák, hogy dicsértessék.
Törvénytelen törvények törjenek
megtört ártatlan tömegek felett pálcát...
Lelketlen lelkek lelkesítsenek,
hogy könnyebben tömjék meg a tárcát...
.
Könnyeimmel küzdve láttam mindezt, s ahogy felébredtem,
Még a révületben a szemem félve törölgettem...
Netán rossz álom volt mindez csupán?
És most csalódottan állok értetlenül, s bután:
Hogy élhetünk így itt reménytelenül ennyire balgán!?
Mi történt itt álomország tengertelen partján!?
.
.
********************************************************
.
Levélváltás felsőbb szinten – vers
Írta:  Rózsa Sándor -Sandroz®
.
Úgynevezett Mindenható Isten!
Ezen felszólítással arra kérem,
Ne küldjön színeket az égre,
Csak egyszerűen fesse kékre.
Nem kell a rózsaszín,
semmi  cicoma...
Legyen konzervatív,
egységes formula.
.
Mielőtt azonban a változtatásba belefog,
Kérje ki tanácsadóink véleményét miképpen hogy...
Majd ők megmondják a tutit
Csinálunk egy kis mutyit,
aztán elbíráltatjuk egy-két bizottsággal,
hogy a pénz jó helyen landoljon, nagy biztonsággal...
.
Egyben, ha már úgy is írok önnek.
Bejelentem, hogy nehéz idők jönnek.
Hatalmamat hamarosan önre is kiterjesztem,
Lássa milyen jó vagyok, hogy előre bejelentem..?
.
Sajnos egyre rosszabbul alszom, mióta... 
Tüntet az a sok idióta. 
Ha kérhetem, befogná mindenki száját...
Csak addig, amíg el nem végzem az ördög munkáját,
S mindenkit leigázva, kalitkába zárva ellehetetlenítek,
hogy ne is foglalkozzanak vele, hogy hatalmammal jól visszaélek.
.
Alulírott, Én a Senkiházi Pór miniszter
kötelezem, ne legyen semmi gigszer.
Úgy alakítsa, legyen mindenki balga
Olyan együgyű Isten barma...
Nem kell az észlelés sem az ész.
Jobb, ha mindenki néma és kész.
Nagyban megkönnyíti ezzel a munkánkat,
Jobban megtömhetjük így a pénztárcánkat.
Fogadja szolgálataiért kimért hálánkat.
Majd csúsztatunk önnek is
ezért morzsákat.
.
Én képviselem a hont.
Punktum ott a pont.
 Amit megmondtam, megmondtam, 
Én a nagy Pór Miniszter voltam.
.
A levél elment nem emailben, hanem interurbán.
És a válaszban az Isten nem fogalmazott burkoltan, kurtán:
.
Drága eltévedt fiam, hamu és por, Pór Miniszter!
.
Megkaptam nem kedves leveled,
mert nekem címezted!
Habár nem értek semmit, mi is a kérésed...
Akkor sem teljesíthetem, ha azt kőbe vésed.
.
Szomorú a lelkem, s teljesen megrendültem.
A világ egyensúlyát is majdnem elengedtem.
Hogy jutottál ideáig, ilyen messze,
miért kóborolsz el tőlem elveszve...
Még anyád méhe előtt felismertelek...
S később is, mint gyermekemet úgy szerettelek...
Miért árulsz el most még is az ezüstért,
Hisz tudod, pusztulás jár az árulásért.
Nem erre teremtettelek. 
Nem ezért dédelgettelek.
Térj meg hozzám drága lélek,
Ameddig időd van rá, arra kérlek.
Végezd a munkádat alázattal, nagy felelősséggel,
Ne fuvalkodjál fel, inkább gyarapodj szolgálatkészséggel.
Ne lopd el senki életét, s mások vagyonát,
Ne akard betiltani a szövetség jelét, a szivárványt.
Ne üldözd azt, amit nem értesz,
az élet színes fogadd el ez elég lesz.
Jó lesz ha összeszeded magad,
mert ha nem változol nem sok időd marad...
Csak remélem, hogy megfogadod tanácsomat,
mert nem szívesen alkalmazom haragomat...
 .
Szeretettel, én a jó Atyád,
aki  még ezek után is vár reád.
.
.
.,.....
.
Virágos rét a lelkem – vers –
Rózsa Sándor -Sandroz®
.
Virágos rét a lelkem
Isten öntöz engem,
S ha felvirrad a napja,
Megújul minden holnapra...
Elmerülve benne, elmerengve..
Kérdések merülnek fel a fejembe:
.
Van e vére a piros tulipánnak?
Az égtől kék e a színe a búzavirágnak?
Színüket vesztik-e, ha nevüktől fosztjuk meg őket...?
Szépítik-e azok után is a gabonamezőket...?
.
Melyik Angyal fújja meg az angyaltrombitát?
Milyen harcba hívja az angyalok hadát?
Kik vívják meg értünk a nagy csatát?
Ki közvetíti nekünk az Isten szavát.
.
Miért fehér a szélben lengedező árvalányhaj?
Mi okozta őszülését, talán valami ősi baj...?
Nekik szól e a harangvirág harangjátéka?
Kié lesz a már elnyílt fekete tulipán hagyatéka.
.
Tán a szerelemvirágot a neve készteti szeretetre?
Vagy csak megjátsza magát, hogy önmagát fényezze?
A Havasi gyopárért ki mászik fel a magas hegyre?
Ha félúton hozzá elmegy a legtöbbnek a kedve...
.
Miért csak este felére nyílik ki az estike,
De akkor illata kiárad, s az egész környéket tölti be.
S télen mit keres egy virág az ablaküvegen?
Miért jegeljük a vitát a fontos ügyeken?....
.
S tán a nevéhez híven minden Margit szereti a margarétát?
S ha a pipitér fel akar nőni hozzá, a szárának támasztja a létrát?
Vagy csak ragyog önmagában, s a fűben várja,
hogy hátha menő neki is a szára?
.
De biztos nem látna nagyobb csodát a világ.
Ha műkörmöt rakatna magának a körömvirág?
Vagy ha teherautószám a MÉH-be vasvirágot vinnének.
S a harckocsik a réten harc helyett virágot öntöznének.
.
S ha a tátika egyszer beszélni tudna
a sok hallgatás után beszéde miről szólna?
Hogy mi nyomja a szívét elmondaná-e a világnak?
S hogy mekkora hatalma van a meghallgatott imának.
.
Ó milyen rímpárja lehetne a kecses liliomnak,
melyhez fel sem ér egy sem a virágoknak.
Miért láthatjuk legtöbbször a szentek kezében
Miként sugárzik tisztaságot csupán a nevében.
.
S végül, van e rózsa tövis nélkül
vagy olyan, ki a töviseivel kibékül.
S aki a szépség mögé rejtőzve rútul meg tud bökni,
Tud e bocsánatot kérni, megbocsájtani és szeretni?
.
Mindig csak remélem,
hogy sok színű életem
nem csupán véletlen...
S nem vagyok gaz az Isten kertjében,
S megfürödhetek az Ő fényében...
Mindörökké Ámen.
.
.
********************************
.
Isten áldjon meg mindannyiunkat!
.
Tisztelettel: Rózsa Sándor - Sandroz
.

Elnézést kérek, hogy mostanában kevesebbet "posztolok", de könyvem megírása leköti szabadidőmet, de igyekszem itt is aktív lenni. Isten áldjon meg benneteket..  Kérem, és köszönöm imáitokat értem, és szolgálatom kiterjesztéséért... Hálás vagyok !

Keress meg az InstagramonFacebokoon Egy Szív Egy Lélek néven megtalálsz. 

Látogasd meg a Gasztroblogomat is ( Chef Sandroz ), amit más tartalmakkal együtt a honlapomon keresztül könnyen elérsz. Kattints ide

*A blogokban szereplő fotók eredetije vagy saját készítésű, vagy a www.pixabay.hu oldalról származik A fotók és az írások, vagy azok részletei mindennemű felhasználása csak előzetes írásos engedéllyel és a forrás pontos megjelölésével lehetséges. A bejegyzések megosztása az eredeti bejegyzés linkjével lehetséges.

1688837117126.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://szivvellelekkel.blog.hu/api/trackback/id/tr2018162832

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása