Minden, ami szívből és lélekből jön

Szívvel - Lélekkel

Szívvel - Lélekkel

Jézuska játékszere

2021. december 24. - Sandroz

px-downloadg268be925b34d0f2da16be3ab4440ebd0a1ce691b767eeda9a5a1c15beb05d4a23d96670cf5a5cfc3ecb3a24a75ee6d46_1280.png

A karácsonyi készülődés közepette eszembe jutott egy közel 30 éve történt karácsonyi csoda, aminek részese lehettem. A keszthelyi karmelita templomba jártam heti rendszerességgel közösségbe, és szeretettel beszélgettem a misék után a templomban könyveket áruló drága Klárinénivel. Olyan gyermeki tisztaságot, szerénységet, alázatot, szeretetet azóta sem láttam felnőtt emberben, mint őbenne. Beszélgetéseink során mesélte, hogy fiatalabb korában hittant tanított gyermekeknek, és Karácsony előtt bábjátékot adtak elő Jézus születéséről. S még mindig megvannak a főbb bábjai. Láthatta rajtam a lelkesedést, mert megkérdezte, hogy nincs e kedvünk a közösséggel egy ilyen bábjátékot összehozni, és a templomban előadni. A lényeg, hogy találtam rá lelkes embereket, és készítettünk még bábokat, paravánt és díszletet. Kiválasztottam pár a témához illő karizmatikus gitáros éneket, és a szentírás szövegének meseszerű leiratával, pár nap alatt írtam egy zenés bábdarabot. Én, mint mesélő ültem egy fotelben a paraván mellett, jobbomon egy kis sámlin fehér ruhában egy 5 éves körüli gyermek ült, mint az angyalom. A paraván előtt egy fehér nagy párnán szintén angyalként két 3-4 éves korú kislány ücsörgött, és a darab olyan csodaszép volt az énekekkel, a bábokkal, hogy a karácsonyi csoda ott abban a pillanatban megtörtént.. Elmentünk hát a rögtönzött bábszínházzal előadnia a karácsonyi történetet a keszthelyi idősotthonba, és az ingyen konyhára is.. Az utóbbi olyan meghittre sikerült, hogy a paraván mögött könnyes szemmel egymás kezét fogva ujjongva dicsértük az Urat... Nagyon szép emlékem.

Olyan jó lenne, ha ebben a megterhelt világban is tudnánk őszintén örülni Istennek, egymásnak, és szeretettel, tisztán, őszintén tudnánk szolgálni másokat..., s bennük Istent. 

Drága Klárinéni anno megosztotta velem egy versét, amelyet 1999-ben a blogommal megegyező nevű kis újságomban (EGY SZÍV EGY LÉLEK) közzé is tettem. Most így sok év után szeretném újra elérhetővé tenni, mert egy olyan léleknek a színtiszta írása, aki megélte Isten Igéit, és elfogadva Isten Kegyelmét, szeretettel élte is a hitét. Hálásan köszönöm az Istennek, hogy ismerhettem őt személyesen... Klárinéni nekem azt tanította, hogy a szentség nagyon egyszerű... Elfogadni Isten Szeretetét, és belesimulni az Ő Akaratába.. Ez a kis verse saját életéről szól, ahogy Ő felfogta a küldetését - Jézuska játékszerének lenni... Játékosan, emberi egyszerűséggel írta le az elhagyatottság, de a soha nem fakuló remény állapotát, s az Úrral való személyes bensőséges viszonyt, amit megélt.  Drága Klárinéni! Imádkozz értünk! Segíts nekünk, hogy mi is el tudjuk fogadni az Úr Útjait, és megtaláljuk küldetésünk, s megszülethessen bennünk is a Betlehemi Jézus. 

Fogadjátok szeretettel Klárinéni versét, amely lelkének csodás megnyilatkozása...

px-downloadgb93fcc4f0a7a8d7f730b0a259554a52f1d004148f409f82eb5ff21149d536acb801cfedba3e0b44014a981f2e1cb4ce1_1920.jpg

Szentimrey Klára: Jézuska játékszere  (Kis Szent Teréz gondolata alapján )

 

Jézuskám! Két kis kezedben

Labda legyek én is, mint Kis Teréz.

Játssz velem! Dobj föl magasra,

S a levegőből, ha visszaesem,

Nyughelyem isteni kis kacsód legyen.

Játékszer legyek szent kezedben,

Imádott, drága, kicsi Jézusom,

Mely játékszer, hogyha kedves Neked,

Jókedvűen szívedre öleled.

Játékos gyermekkedvednek

Egészen, egészen rabja legyek,

Ha magadhoz ölelsz, boldog leszek…

De ha meguntad játékos kedvedet,

És elgurítasz, vagy „eldobsz” Magadtól,

Vagy lyukat fúrsz rám csupa „unalomból”,

Én mindazért akkor is hálás leszek,

És a sarokba gurítva is boldog leszek.

S ha ott hagysz árván, kifúrt oldalammal,

Türelmesen várok Jézuskám Reád,

Mert tudom, hogy egyszer eszedbe jutok majd,

S elgurított labdád észreveszed,

S örömmel nyújtod majd

Áldott szent kacsócskád,

Hogy a kis maszatos labdát fölvegyed.

Ó, és milyen boldog s vidám leszek akkor,

Mert Te, Jézuskám, újra rám találsz,

És én a sarokban oly hosszú ideig

Nem hiába vártam Tereád.

Fölveszel két kis kezedbe,

Megnézegetsz, milyen kis rút vagyok,

Aztán átölelsz drága kezeddel,

És én Tenálad széppé változok.

Lehet e valaki boldogabb hát nálam,

Mikor Jézuskának játéka vagyok,

Sarokba gurítva, ha árván is vártam,

Újra Jézuskám Szívén nyugoszok. 

 

Ezzel a verssel kívánok minden olvasónak Áldott, Békés Karácsonyt!

Isten kegyelméből: Rózsa Sándor - Sandroz

Nézz be hozzám máskor is, hetente új tartalmakkal találkozhatsz.

Keress meg az InstagramonFacebokoon Egy Szív Egy Lélek néven megtalálsz. 

Látogasd meg a Gasztroblogomat is ( Chef Sandroz ), amit más tartalmakkal együtt a honlapomon keresztül könnyen elérsz. Kattints ide

*A blogokban szereplő fotók eredetije vagy saját készítésű, vagy a www.pixabay.hu oldalról származik A fotók és az írások, vagy azok részletei mindennemű felhasználása csak előzetes írásos engedéllyel és a forrás pontos megjelölésével lehetséges. A bejegyzések megosztása az eredeti bejegyzés linkjével lehetséges.

A bejegyzés trackback címe:

https://szivvellelekkel.blog.hu/api/trackback/id/tr7116791904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása